Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2020 22:52 - Какви хора сме ние?
Автор: iw69 Категория: Политика   
Прочетен: 2361 Коментари: 13 Гласове:
2

Последна промяна: 09.10.2020 22:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Що за народ сме българите?

Правим Априлско въстание, за да привлечем вниманието на Европата и тя да ни освободи. Сега правим Велико народно въстание и чакаме ЕК и ЕП да катурнат управляващите,
пише Веселин Стойнев за ДВ.

Прагматичният българин дотолкова е предан на прагматизма си, че като всеки заклет прагматик не иска никаква промяна, ако не е сигурен в нея. Обаче за всеки случай залага и на нея - току виж пък излязло нещо по-добро.

Подкрепа за протеста. Но само от дивана

Но да си заплюеш бъдещето, закотвен в настоящето, не те прави прогресивен и въобще никакъв - просто си плюеш от дивана. 66% от българите, според последното проучване на "Алфа рисърч", подкрепяли протестите срещу Борисов и Гешев. В същото време обаче само 44% са за предсрочни избори, каквито иска протестът. Ясно е като бял ден: налице е протестна подкрепа от дивана. На философски език на това му се казва перформативно противоречие - това, което твърдиш, се задрасква от условията, при които го изговаряш. Като да кажеш "полагам асфалт", докато обаче лежиш върху 25-сантиметровия си матрак в спалнята (без значение има ли пачки в нощното шкафче). Или "подкрепям протестите", докато си кръстосал крака на дивана. Така човек би могъл да подкрепя и галактическия мир. Все пак трябва да си малко проактивен (с извинение за неприятния новоговор), за да претендираш, че подкрепяш нещо, което включва действие.

Даже е приятно да ходиш на протест

Дейната подкрепа, разбира се, не е като изнурителното асфалтиране. Не се иска всеки ден да ходиш на протест и да се отчиташ колко време си стоял там и колко пъти си викал "оставка". Мнозина са участвали в протестите веднъж-дваж, а малцина са там всеки ден. А и засега не е голяма саможертва да излезеш на протест в България - на фона на протестите в Беларус или Русия, например, където винаги сериозно рискуваш арест, глоба и побой. У нас в повечето случаи е дори приятно - да се поразходиш, докато е още топло, да се почувстваш част от общност, пък после да отидеш да пиеш бира с приятели, с които тъкмо сте се събрали на площада.
Никакво въстание не е. Страшно няма. Стига да не мяташ бомбички и бутилки с минерална вода и сам да си по-далече от такива проактивности. Виж, в провинцията, особено където почти няма поминък и ГЕРБ буквално назначава и уволнява, хич не е лесно. Там най-много да си диванен протестър, и то при запазена анонимност, осигурена от социолозите, допитали се до мнението ти. Затова са тези грамадни 66%. А иначе дори само в София да излезе ј от населението, ще изпълни целия широк център и ще затапи всякакви препирни "малко сте - много сме".
Причината да няма количество, което да направи качествена разлика, не е, че ГЕРБ е толкова страшна или пък толкова желана. А че прагматичният българин (не българинът изобщо) разполага с множество спирачки срещу гражданско действие.
Първо, прагматичният българин на онтологично ниво е пълен индивидуалист. При тази житейска установка всеки друг извън неговия семейно-приятелски кръг е ако не потенциален враг, то поне съмнителен човек. А щом по презумпция е съмнителен, този човек бързо се разлага на безспорно съмнителен на всички нива - когнитивно, етическо, естетическо, политическо: онзи, дето говори от микрофона, е прост; организаторите на протеста преследват користни цели; може да има млади и красиви, но има и откровени мутри.

Разбира се, има убедителни примери за всяко ниво. Хаджигенов от Отровното трио го кръстиха Пъчко. Самото трио от граждански организатор на протеста вече клони към партия (партия=корист). Разни хора от "Боец" и футболни агитки отвращават мнозина. Също мнозина обръщат глава, като се разминават с Лупи (поне по-старите, дето знаят кой е Александър Томов). А поп Дионисий (пардон - архимандрит), високия, с нездравия поглед, който преди 4 години направи за Великден заря на "Ал. Невски", всеки път държи християнско-политически речи (пак онова перформативно противоречие).
Всичко това е потвърждение на изначалните съмнения на заклетия прагматик, което е равно на генерализация. Която всъщност е вярна по друг начин. Защото това е единственият досега наистина всенароден протест, бидейки извадка, независимо доколко представителна, на целия народ - на умни и прости, красиви и грозни, почтени и покварени, десни и леви. А останалият народ, който подкрепя протеста от дивана, е все същият - умен и прост, красив и грозен, почтен и покварен, десен и ляв.

Българинът не вярва на "чиста и свята република"

Просто народ прагматик, който за век и половина почти не еволюира. Излиза на Априлско въстание, ама се връща, ако много се отдалечи от къщи. Сега пък гледа Велико народно въстание по телевизията.
Прави Априлско въстание не с идеята сам да се освободи, а да привлече вниманието на Европата и тя да го освободи. Сега пък прави Велико народно въстание и чака Еврокомисията и Европарламентът да катурнат управляващите. И тогава, и сега не вярва на "чиста и свята република", защото нали е здраво стъпил на земята, а тези републики не падат от небето. Но е готов веднага да повярва на цар с програма за 800 дни, на бодигарда на същия и на комунистическия цар по-рано, а вероятно и на следващ изкусител спасител. За него въпросът за това кой ще дойде на власт после, ако съборим сега правителството, е зареден с повече енергийно напрежение от благото му бездейно съгласие, че Бойко трябва да си ходи час по-скоро. Етика на отговорността, при която в политиката трябва да държим сметка за последиците? Не, етика на съзерцанието, която е перформативно противоречие в света на общностите, на гражданите, на политиката.
Българският проклет, с извинение, прагматик всъщност не е и никакъв прагматик, защото прагматикът има цел, в преследването на която преглъща несъгласията си и я постига с малки стъпки напред. Българският проклет прагматик е просто тулуп, без извинение, по думите на своята еманация, срещу когото недиванно протестират непрагматиците. 



Гласувай:
6



1. krumbelosvet - Ние сме нормални хора
09.10.2020 23:24
Първо за 1876-та.
НИКОЙ народ в Османската Империя не се е освободил сам. Никой.
За сегашните протести.
Българинът знае, че "Европа" и САЩ ЗНАЯТ кой е ББ. И кво прави с парите които те, ТЕ, Т Е му дават. Знаят и кой е Геш. И това ги устройва. А без тяхната санкция ББ НЕ МОЖЕ да падне. Кво постигнаха "жълтите жилетки", макар че подпалиха Париж и дадоха 11 жертви? Нула. Кой помни мощното движение "Окупирай Уолстрийт"? Помним или не, на Уолстрийт му дреме. А бурния бунт на негрите вСАЩ? Дупка в Атлантика.
Българинът сътвори чудеса на Шипка, Сливница, Одрин, Булаир, Дойрен и кво? Пиклювците изпяха през1990-та "Щат на патката главата".
Българинът няма КАПКА вина, че е подложен на УНИЩОЖЕНИЕ заедно с цяла "Европа" и белия човек изобщо...
цитирай
2. missana - Не виждам защо българинът трябва да катурва това правителство и да докара
09.10.2020 23:40
на власт един гордиев възел от мутри, като другарката Нинова, Христо Иванов, Маяма, кибикът Слави Трифонов и ДПС. Тези помежду си не могат да се разберат посмъртно /кой какво ще налапа при едно бъдещо управление/, та камо ли да изкретат повече от 2 месеца като управници. Руснаците имат една мъдра приказка:

"Попал из огня да в полымя!"

Ето - това последното не иска трезвомислещият българин. И слава богу! Защото никой не е луд да си слага сам въжето на шията, освен червеният поп Андрей!

П.П. Ловката комунистическа пропаганда успя да заблуди Брюксел, но не и нашего брата - Андрешко!
цитирай
3. apostapostoloff - Българите живеят много, много добре.
10.10.2020 06:22
Те НИКОГА не са били по- богати. Българите имат по своите влогове вече 57 МИЛИАРДА лева!

Затова НИКОЙ, НИКОЙ не подкрепя протестите. Само шепа идиоти се шматкат из софийските улици.

А на примитивните лъжи на някакви "социологически агенции" вярват само откровените дебили.
цитирай
4. iw69 - И сърби и гърци след дългогодишни войни се освобождават сами от турско робство!
10.10.2020 08:32
krumbelosvet написа:
Първо за 1876-та.
НИКОЙ народ в Османската Империя не се е освободил сам. Никой.
За сегашните протести.
Българинът знае, че "Европа" и САЩ ЗНАЯТ кой е ББ. И кво прави с парите които те, ТЕ, Т Е му дават. Знаят и кой е Геш. И това ги устройва. А без тяхната санкция ББ НЕ МОЖЕ да падне. Кво постигнаха "жълтите жилетки", макар че подпалиха Париж и дадоха 11 жертви? Нула. Кой помни мощното движение "Окупирай Уолстрийт"? Помним или не, на Уолстрийт му дреме. А бурния бунт на негрите вСАЩ? Дупка в Атлантика.
Българинът сътвори чудеса на Шипка, Сливница, Одрин, Булаир, Дойрен и кво? Пиклювците изпяха през1990-та "Щат на патката главата".
Българинът няма КАПКА вина, че е подложен на УНИЩОЖЕНИЕ заедно с цяла "Европа" и белия човек изобщо...

цитирай
5. iw69 - Сегашното правителство е еманация на простащината и действа като организира икономическа, престъпна групировка
10.10.2020 08:36
missana написа:
на власт един гордиев възел от мутри, като другарката Нинова, Христо Иванов, Маяма, кибикът Слави Трифонов и ДПС. Тези помежду си не могат да се разберат посмъртно /кой какво ще налапа при едно бъдещо управление/, та камо ли да изкретат повече от 2 месеца като управници. Руснаците имат една мъдра приказка:

"Попал из огня да в полымя!"

Ето - това последното не иска трезвомислещият българин. И слава богу! Защото никой не е луд да си слага сам въжето на шията, освен червеният поп Андрей!

П.П. Ловката комунистическа пропаганда успя да заблуди Брюксел, но не и нашего брата - Андрешко!

цитирай
6. iw69 - Тези, които са окрали държавата и народа може да са с милиони и милиарди по влоговете, нормалните хора едвам оцеляват!
10.10.2020 08:38
apostapostoloff написа:
Те НИКОГА не са били по- богати. Българите имат по своите влогове вече 57 МИЛИАРДА лева!

Затова НИКОЙ, НИКОЙ не подкрепя протестите. Само шепа идиоти се шматкат из софийските улици.

А на примитивните лъжи на някакви "социологически агенции" вярват само откровените дебили.

цитирай
7. krumbelosvet - Сърби и гърци ВИНАГИ са бити от Турция,
10.10.2020 09:10
Сърби и гърци ВИНАГИ са бити от Турция, когато нямат ВЪНШНА ПОДКРЕПА.
Как биха се освободили гърците, като са имали 3 (три, ТРИ, Т Р И) отделни революционни организации, които са готови да се избият помежду си, като нашите Михайловисти и Протогеровисти, изнесли терора в цяла Европа. Гърците имат могъщо ЕВРЕЙСКО лоби, щото ние може да не знаем, но техните водачи ЗНАЯТ, че произхождат от мелези на еврейски и финикийски колонии с местните траки. И до днес (?!?!???) в Гърция всеки втори поназнайва "славянски", т.е. бившият тракийски. А Солун освен български, е и еврейски град. И в самата Османска империя има мощно еврейско лоби. А сърбите след автономията, получена под натиска на Австроунгария и Русия, няколко пъти се опитват да воюват с Турция, ВЕЧЕ КАТО АВТОНОМИЯ СЪС СОБСТВЕНА АРМИЯ И ФИНАНСИ, и винаги са бити. И нашият Раковски не можа да им помогне, и само 8 (осем) години след Освобождението НИЕ ГИ БИЕМ ПОЗОРНО, обръщаме ги в бяг, и ако не беше Австроунгарската намеса, сега Белград щеше да е български...
Такива работи, колега iw69.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Пустоле, ти като обикаляш из пустините,сигурно си надзърнал?
10.10.2020 09:30
В швейцарските банки и в офшорките колко милиарда в злато, евро, долари и монголски тугрици имат обикновените Българи? Колко билиона, не трилиона имат?
Не бъди скромен, знаем ,че си добре информиран!
Аз знам една съседка, че в Женевската банка има четири милиона евро! От един превод само! Не тугрици И често прескача до Сингапур, ,Арабските емирати, Сейшелите, Малдивите и къде ли не! Вероятно тегли заеми оттам, с помощта на емири и султани- като гаранти!?
Знаеш ли, тези пари са по- интересни, как , защо са там! И естествено колко са?
Тези, в България, ако са наистина толкова, някой магьосник като тебе/ не , ти не беше магьосник,а астролог/,ну, като Костов, с едно щракане на пръстите може да ги намали 10, 100 или хиляда пъти? Колкото реши!
Знаеш ли, защо са навън тези пари, колко са, какъв е произходът им? Дай информация за тях, защо не са в Български банки? Какъв е проблемът им, нямат достатъчен обем да ги съхраняват ли?
А и имоти на каква стойност имат навън обикновените Българи?
След като имаш вътрешна информация за тук, не може да нямаш и външна
Сподели я, за да повярваме в това, което дърдориш!
цитирай
9. iw69 - Гърците войюват >10 год. за свободата си срещу турците.Сърбите вдигат множество въстания с-у империята с десетки хиляди бойци,печелят битки
10.10.2020 10:38
krumbelosvet написа:
Сърби и гърци ВИНАГИ са бити от Турция, когато нямат ВЪНШНА ПОДКРЕПА.
Как биха се освободили гърците, като са имали 3 (три, ТРИ, Т Р И) отделни революционни организации, които са готови да се избият помежду си, като нашите Михайловисти и Протогеровисти, изнесли терора в цяла Европа. Гърците имат могъщо ЕВРЕЙСКО лоби, щото ние може да не знаем, но техните водачи ЗНАЯТ, че произхождат от мелези на еврейски и финикийски колонии с местните траки. И до днес (?!?!???) в Гърция всеки втори поназнайва "славянски", т.е. бившият тракийски. А Солун освен български, е и еврейски град. И в самата Османска империя има мощно еврейско лоби. А сърбите след автономията, получена под натиска на Австроунгария и Русия, няколко пъти се опитват да воюват с Турция, ВЕЧЕ КАТО АВТОНОМИЯ СЪС СОБСТВЕНА АРМИЯ И ФИНАНСИ, и винаги са бити. И нашият Раковски не можа да им помогне, и само 8 (осем) години след Освобождението НИЕ ГИ БИЕМ ПОЗОРНО, обръщаме ги в бяг, и ако не беше Австроунгарската намеса, сега Белград щеше да е български...
Такива работи, колега iw69.

цитирай
10. missana - "iw69 - Сегашното правителство е еманация на простащината и действа като организира икономическа, престъпна групировка"
10.10.2020 11:01
Прав сте, но аз не виждам с какво едно бъдещо правителство ще го превъзхожда, като гледам какви тъмни балкански субекти се кандидатират за идващите избори.

Бог да пази България и нейните граждани!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Извинявай, колега!
10.10.2020 11:01
По същество, битува мнение, че другите са се борили, а ние сме чакали?
Дали е така?
Най- голямото въстание по време на Османската империя- Нишкото е Българско!Така подават информация за него и сръбските вестници в Белград- Българското въстание
Ипсиланти, гръцкият национален герой от Освободителните им борби е ...Българин! Сформиран е корпус от Българи с командир генерал Липранди, който да воюва за гръцката свобода! За Българите генерал Липранди -италианец на руска служба, казва ,че са най-добрите войници на Балканите!
Хиляди Българи воюват за свободата на гърци и сърби
Сърбия прави жалък опит след Априлското въстание ,да ни помогне? Но срещу обещание за земи, които получава на Берлинския конгрес! Симулативно е и участието и в Освободителната война Но руснаците, знаещи вече за апетитите и, когато вече изходът на войната е ясен, преодоляват в зверски условия Троянския Балкан, за да ги изпреварят, да не влезат първи сърбите в София! Защото после ще искат и нея!А тя фигурира във всички планове като евентуална столица на бъдещата държава!
Така са взели Ниш, чисто Български град, така после и Пирот!
За гърците, нямам информация и един да се е бил за нас Напротив, заедно със сърби са направили път до Петроград, да кандардисват и уверяват царя, че ние сме неблагодарници и прави грешка с нас!

Хубав ден!
цитирай
12. krumbelosvet - Моля те, iw69,
10.10.2020 13:22
Защо държиш да сме ПО-ДОЛНИ от Гърци и Сърби? Кви 10 години гръцки бой за свабада? Ми ако са искали османлиите, да са ги смазали още първия месец. Начел си се на гръцка пропаганда.
Сърбите не вдигат повече въстания от нас. Но турците ги знаят колко чинат и не се стряскат много. Били печелили битки... спорад тях, фалипръцковците. Като въстаници печелили срещу ИМПЕРИЯ, а като държавна армия губили от 8-годишното отроче България. Мани-мани.
Та ЗАЩО държиш непременно да сме по-долни от съседите? М? (както обича да пише старфорлайф).
цитирай
13. iw69 - Гърци и сърби
11.10.2020 18:35
и Второ. Свет. Война се противопоставят на нацистите, а ние колаборираме с тях. Когато немците разбиват армийте им, съседите ни продължават съпротивата като партизани. В двете страни има по над 200.000 въоръжени бойци. Имало е гигантски територии, в които германците не са смеели да влязат заради партизаните.
У нас въоръжената антифашистка съпротива е била за сравнение само няколко хиляди, т.е. около 20-25 пъти по-малко.
Не може да се отрече, че са се държали в определени моменти по-достойно от нас.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: iw69
Категория: Политика
Прочетен: 4822329
Постинги: 2500
Коментари: 6278
Гласове: 16457
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031